پاورپوینت بررسی قاطعیت در مدیریت

پاورپوینت بررسی قاطعیت در مدیریت در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات 33
حجم 4076 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی پاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی قاطعیت در مدیریت در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

چگونگی بالا بردن قاطعیت در مدیریت

تکنیک های انتقال پیام ، همراه با قاطعیت در مدیریت

کارکردها

حقوق انسانی

زمان قاطعیت

نتیجه گیری

 

بخشی از متن

مقدمه

از قاطعیت در مدیریت بعنوان یکی از ابزارهای مهم یاد شده است و نوعی مهارت به شمار می رود. و دستیابی به آن نیاز به تمرین و ممارست دارد. و البته اعتماد به نفس مدیر در قاطعیت او نقش بسزایی دارد. هرگز یک مدیر با اعتماد به نفس پایین نمی تواند قاطعیت داشته باشد لذا داشتن اعتماد به نفس مدیران از اامات قاطعیت است.

برای داشتن قاطعیت اول باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. مدیران مطمئن می دانند که نظراتشان ارزشمند است و حاضرند آنها را محترمانه اظهار کنند. قاطعیت و اعتماد به نفس داشتن به این معنی نیست که هر چه می خواهید به دست آورید یا دیگران را وادارید با شما موافقت کنند.

قاطعیت و اعتماد به نفس داشتن  به معنی احترام به خود و دیگران است:

ارزش قائل شدن برای نظرات و تفکراتتان، درخواست آنچه می خواهید، گفتن آنچه می خواهید، انتظار داشتن اینکه نظرات شما محترم شمرده و بررسی شود، رفتار محکم در مورد شماست نه در مورد دیگران.

هدف قاطعیت این نیست که دیگران را مجبور کنید رفتار متفاوتی داشته باشد. بلکه شما باید مجبور شوید رفتار متفاوتی داشته باشید.

چگونگی بالا بردن قاطعیت در مدیریت

1.یکی از موارد مهم پافشاری است

پافشاری و سماجت لازمه قاطعیت میباشد. یک راهکار مناسب در این مواقع پافشاری قاطعانه است به این صورت که بدون آنکه عصبانی شوید،برنجید و یا صدای خود را بلند کنید با خونسردی و صلابت مکررا در خواست خود را تکرار کنید. صرفنظر از شگردهایی که افراد برای منصرف کردن شما بکار میبندند، تا اجابت تقاضاهای خود و دستیابی به آن محکم بایستید.

2.وضعیت بدنی و زبان بدن

این دو مولفه در برخورد قاطعانه شما با کارمندانتان بسیار مهم میباشند. زبان بدن شما میبایست مطمئن و توام با آرامش باشد. تماس چشمی مستقیم با مخاطب خود برقرار کنید اما خیره نشوید. حالت چهره شما بایستی با پیام ارسالی شما همخوانی و هماهنگی داشته باشد. لحن و آهنگ صدای شما نیز به همین ترتیب. هنگام صحبت کردن با کارمندانتان از تکان دادن بی مورد دستها و پاهای خود که اضطراب، تردید، ترس و عدم اعتماد بنفس شما را آشکار میسازند جدا خودداری کنید. جدیت بایستی در چهره شما موج بزند.

3.لحن و آهنگ صدا

لحن و آهنگ صدای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لحن صدای شما بایستی خنثی بوده و بار احساسی نداشته باشد. قاطع، محکم و آرام صحبت کنید. لرزش صدا یک عامل منفی در برقراری ارتباط قاطعانه است. با صدای رسا و شمرده صحبت کنید. مکث ها را هنگام صحبت کردن حذف کنید. مانند ” اِ اِ” و یا اوم…”. با تردید و بلاتکلیفی صحبت نکنید .واژه های نمیدانم” و”فکر کنم…” را کمتر بکار برید.

4.در صورت نیاز به نه گفتن، قاطعانه و مصمم”نه” بگویید.

اگر مایل بودید توضیح مختصری از علت رد تقاضای خود بدهید، اما بیش از حد توجیه نکنید. توجیه کردن، بهانه تراشی و عذر خواهی بیش از حد و بی مورد از اقتدار شما میکاهد.

بمنظور دوری از اصرار کارمند و از سر خود باز کردن طرف مقابل، بیخودی لبخند نزنید و سر تکان ندهید و الکی تظاهر به توافق نکنید. از فرضیات و پیش داوریها اجتناب ورزید و هرگز تصور نکنید که از قبل میدانید کارمند شما چه میخواهد بگوید و یا انگیزه هایش چه چیزهایی هستند. ابتدا به خوبی حرفهایش را بشنوید سپس پاسخ بگویید.

5.همه چیز را شفاف ، مشخص و صریح بخواهید

از کارمندان خود انتظار نداشته باشید بدون اینکه چیزی بگویید افکار شما را بخوانند و به دلخواه شما رفتار کنند لذا همه چیز را شفاف، مشخص و صریح بخواهید و امکانات لازم را در اختیار بگذارید.

6.هرگز کارمندانتان را تهدید به پیامدهای خاصی نکنید

تنها پیامد رفتارش را به وی گوشزد کنید. چرا که اگر تهدیدات خود را عملی نسازید از اعتبار و اقتدار شما کاسته خواهد شد.

7.الگویی برای خود پیدا کنید

اگر قبلا محکم نبوده اید، الان کمی برای شما سخت است که بخواهید محکم و قاطع برخورد کنید و ممکن است مردد باشید که حرفی را بزنید. یا اینکه دقیقا ندانید چگونه حرفتان را بزنید. برای موفقیت در این کار مربی یا الگویی پیدا کنید که برای شروع کار کمکتان کند. در مورد اینکه مردم چگونه بحثی را شروع می کنند، محکم و با اعتماد به نفس برخورد می کنند، نظراتشان را ابراز می دارند، ایده های خود را با گروه در میان می گذارند و به انتقاد پاسخ می دهند، مطالعه کنید

8.در ذهن خودتان تفاوت بین رفتار پرخاشگرانه و محکم را روشن کنید.

پرخاشگری و تهاجمی عمل کردن با قاطعیت متفاوت است. برخی گمان می کنند ترساندن دیگران و آنها را واداشتن به انجام کاری اسمش قاطعیت است.

برخی مدیران هم آنقدر تلاش می کنند تهاجمی و پرخاشگر نباشند که در نهایت به مدیرانی منفعل تبدیل می شوند. برخی دیگر سخت می کوشند تا رفتار منفعل خود را تغییر دهند و بعد آنقدر محکم برخورد می کنند که پرخاشگر به نظر می رسند.

سعی کنید افرادی را در اطراف خود بیابید که رفتارهای پرخاشگرانه و قاطع  دارند . سپس این دو گروه را با هم مقایسه کنید و ببینید چگونه رفتار می کنند.

ببینید مدیران قاطع نظرات خود را مطرح می کنند اما به بقیه تحمیل نمی کنند. معمولا مدیران قاطع به دنبال راه هایی هستند که به سود هر دو طرف باشد. آنها به اندازه یا بیشتر از آنچه صحبت کنند گوش می دهند و همواره به دیگران احترام می گذارند حتی وقتی مخالف هستند. اما مدیران پرخاشگر سعی می کنند با زور و فشار و ارعاب بقیه را با خود همراه کنند. که این موضوع در مدیریت واقعا جایی ندارد و باعث دوری کارمندان از شما می شود.

اگر نمی دانید چطور پیامی را شکل و انتقال دهید که شما را قاطع و نه پرخاشگر نشان دهد، از تکنیک های زیر برای شکل دادن پیامی مستقیم و قاطع استفاده کنید

و .

توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت نظریه دو عاملی هرزبرگ

پاورپوینت آزمون تیمز و پرلز

پاورپوینت بررسی نظریه اقتضایی فیدلر

پاورپوینت اختلال وسواس فکری و عملی

پاورپوینت بررسی تعلیم و تربیت در دوره قاجاریه

پاورپوینت بررسی تمرین پلایومتریک

پاورپوینت سیاست ها و استراتژی های تولید در بازاریابی بین الملل

قاطعیت ,مدیریت ,محکم ,رفتار ,دیگران ,مدیران ,در مدیریت ,قاطعیت در ,به نفس ,اعتماد به ,خود را ,پاورپوینت بررسی قاطعیت ,رفتار متفاوتی داشته ,رعایت تمامی استانداردهای ,ویرایش آماده ارائه

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

minurayaneht دلبرِ قشقایی مدیریت و اخلاق من و من پنج شنبه 24 آذر 1384 ساعت 17:30 عاشق شدم تا همیشه آهنگ هاي معروف علي هايپر Gold مطالب اینترنتی شعبانی azarhana